បង្កើនសក្តានុពលអតិបរមារបស់ De Heus.
De Heus មានគោលដៅក្លាយជាអង្គការសិក្សាដែលការរីកចម្រើនត្រូវបានអបអរសាទរ ការចែករំលែកចំណេះដឹងរីកចម្រើន និងការសិក្សាអាចត្រូវបានលើកទឹកចិត្ត។ De Heus ធ្វើដូច្នេះដោយផ្តល់នូវឱកាសសិក្សាជាច្រើនសម្រាប់បុគ្គលិក និងអ្នកគ្រប់គ្រងរបស់ពួកគេនៅទូទាំងអង្គការ។ មួយក្នុងចំណោមកម្មវិធីដឹកនាំសំខាន់ៗដែល De Heus បានរៀបចំក្នុងរយៈពេលពីរឆ្នាំចុងក្រោយគឺកម្មវិធីភាពល្អឥតខ្ចោះក្នុងការគ្រប់គ្រង (MEP)។
ដំណើរការរបស់ MEP 2024
ឆ្នាំនេះ កម្មវិធី MEP ដែលមានការអនុវត្តដោយដៃគូសំខាន់របស់យើងគឺ Better Future មានអ្នកចូលរួមចំនួន 28 នាក់មកពីជនជាតិ 14 ផ្សេងគ្នា និងមកពីវិស័យ 12 ផ្សេងគ្នា។ ក្រុមទី 2 និងទី 3 រួមមានសប្តាហ៍សិក្សាដ៏ជ្រាលជ្រៅចំនួន 2 នៅបរទេសជាមួយនឹងសម័យជំនួយការជាក្រុម ដែលបញ្ចប់ដោយការដាក់ស្នើករណីសិក្សា ហើយបន្ទាប់មកមានការចូលរួមសិក្សាមានលក្ខណៈវីរុសជាច្រើន។
ពេលវេលារបស់ខ្ញុំក្នុងសប្តាហ៍សិក្សាជ្រាលជ្រៅ MEP បានបង្ហាញថាជាការផ្លាស់ប្តូរដ៏អស្ចារ្យ ខ្ញុំមានការភ្ញាក់ផ្អើលដោយការរីកចម្រើនដែលខ្ញុំបានឃើញនៅក្នុងខ្លួនឯង និងមិត្តរួមការងាររបស់ខ្ញុំ។ កម្មវិធីនេះជាការរួមបញ្ចូលគ្នានៃការអភិវឌ្ឍផ្ទាល់ខ្លួន ឧបករណ៍ដឹកនាំ និងការដោះស្រាយបញ្ហាដោយផ្ទាល់ ដែលផ្តល់នូវបទពិសោធន៍សិក្សាដ៏ល្អឥតខ្ចោះ។
It was a different training experience. The fact of two companies working together to meet the objective was very enriching. A very intense and hard-working week, with lots of emotions and self-reflection.
Key activities throughout the programme
During the programme there were several key activities, such as:
- Site visit in Indonesia (Mar 2024) and Germany (Apr 2024)
- Group learning sessions
- Final presentation of the business case
We saw a lot of reflectiveness and willingness to look at themselves. There was a clear switch from externalizing and focusing on “difficult situations” outside of them, to focusing on internal barriers and limiting beliefs. Realizing that leadership always starts with you.
This MEP program is one of the finest programs I attended so far, and I recognize it from its unique blend of objectives-based structure to take the best out of us. Moreover, the facilitators played a vital role in nurturing us to increase our potential.
My MEP participation was truly a transformative experience. I engaged in practical business cases and gained invaluable insights from fellow participants and facilitators. Not only did I enhance my business acumen, but I also embarked on a journey of self-discovery, developing a deeper understanding and appreciation of my strengths and weaknesses.
Leadership at De Heus
At De Heus, every employee shows leadership in her or his area of expertise. Employees at all levels and in all functions are expected to contribute to personal, professional and organisational growth.
Leading self, Leading others, Leading organization, Leading markets, are our four cornerstones of leadership that De Heus always helps all employees to continuously develop themselves and constantly strive for a high level of quality in their work, as well as the collaboration across De Heus Business Units.